Sosyal medya uygulamaların insan hayatındaki öneminin artması ile birlikte bireyler ve işletmeler hedef kitlesine daha rahat ulaşmak, hizmetlerini pazarlamak için bu mecrayı yaygın olarak kullanmaya başladı. Sağlık sektöründe hizmet veren firmalar da hedef kitlelerine hızlı ve rahat bir şekilde ulaşmak için sosyal medya uygulamalarının daha etkin nasıl kullanılacağının yollarını arıyor.
Sağlık kuruluşları, sosyal medya uygulamalarını daha efektif kullanarak hastaları ve tüketicileri bilgilendirmeye çalışıyor. Pazarlama yöntemlerinin gelenekselden dijitale evrilmesi ile birlikte harekete geçen sağlık kuruluşları, sağlık hizmetine ihtiyaç duyan hedef kitlelerine ulaşmak için interneti kullanıyor. İnsanlar online mecralardaki bilgilere büyük oranda güvenirken, bu mecralarda sağlık bilgileri toplayıp, deneyimlerini paylaşmak için benzer durumdaki insanlarla veya kuruluşlarla da iletişime geçebiliyor. Sosyal medya uygulamalarındaki yorum ve bilgiler; doktor, uzman veya hastane seçiminde de etkili oluyor. Çoğu zaman olumsuz yorumlar nedeniyle tercihler de değişebiliyor.
Peki sosyal medyayı daha efektif kullanmak, sağlık hizmetine ihtiyaç duyan insanlara daha hızlı ve sağlıklı bir şekilde ulaşmak için neler yapılmalıdır? İşte sağlık sektöründe hizmet veren firmaların sosyal medyayı daha iyi kullanmaları için atacakları adımlar:
Kişi ya da kuruluşlar sosyal medya ile hedef kitlesine hızlı bir şekilde ulaşarak iletişime geçmeyi amaçlamaktadır. Sağlık kuruluşları da sosyal medya uygulamaları ve web sayfası ile toplum sağlığını ilgilendiren her konuda bilgiler paylaşarak insanların bu tehlikelerden nasıl daha doğru korunacaklarının yolunu gösterir. Bu noktada hastalarınızın yazılı iznini alarak onlara ulaşıp bilgilendirme yapabilirken, sosyal medya araçlarını kullanarak da ulaşabilirsiniz.
Sosyal medyada daha çok kişi ile iletişime geçebilmek için ne yapılmalı?
Sağlık sektöründe sosyal medyanın daha etkin kullanılmasının bir başka yolu da rakip analizidir. Yani rakip kuruluşların verdikleri hizmetler ve genel hasta memnuniyeti hakkındaki fikirler önemlidir. Profesyonel hizmet alan kuruluşlar, sosyal medya uygulamaları ve kullananları dikkate alarak strateji geliştirir veya geliştirilen stratejileri taklit eder. Bu noktada hizmet sağlayıcılar, hastalara daha hızlı ulaşma ve hasta isteklerine hızlı bir şekilde yanıt verme noktasında yeni önlemler alınması gerekip gerekmediği konusunda bir çalışma yapılabilir.
Geri bildirim toplama ve sosyal medya etkileşimi de ilaçlara ve doktorlara verilen tepkileri anlamaya, kişilerden gelen yanıtlar ve endüstrideki yeni teknikler noktasında hastalarda bir fikir oluşturabilir. Sosyal medyadaki bu bilgiler, hastaların yaklaşımlarının, tepkilerinin öğrenilmesi ve buna göre tavır geliştirilmesine imkân tanır. Sağlık kuruluşlarının sosyal medya uygulamalarını yöneten kişiler de bu bildirimleri takip ederek, verilebilecek ek hizmetler konusunda bir çıkarım yapabilir.
Sağlık kuruluşları günümüzde artık sosyal medya kanallarını personelinin eğitim süreçlerinde kullanabiliyor. Herhangi bir sunumda, eğitim süreçlerinde etkileşimi artırmak, bu süreçleri daha eğlenceli bir hale getirmek için sosyal medya uygulamalarında hash etiketler kullanarak paylaşımlar artırılabiliyor. Bu teknikler ile kursiyerlerin soru sorarak hızlı bir şekilde yanıt almaları için imkân tanır. Sosyal medya, eğitim noktasında anında geri bildirim sağlayabilir.
Üstelik bu teknik sadece kursiyerler açısından değil, kuruluşların tesislerini pazarlaması, yenilikçi eğitim süreçlerini örneklendirerek hedef kitlenin ilgisini çekmesi, oturumlarda eğitim videolarını ve resimlerini kullanabilmesine fırsat tanır.
Günümüzde doktor veya cerrahlar ameliyathaneden güncellemeler yapmaya başladılar. Sosyal medya uygulamaları kullanılarak diğer doktorlara, tıp öğrencilerine veya meraklı kişilere ameliyathaneden güncel bilgiler sunulabilir. Bir kesim bu tür paylaşımların dikkat dağıtıcı olduğu söylerken, diğer bir kesim ise bunun büyük bir yenilik olduğu ve eğitim açısından kullanılması gerektiğini savunmakta.
Operasyonlarda sosyal medya uygulamalarının kullanılması, sektöre özgü yayınların yanı sıra medyanın da ilgisini çekebilmektedir. Bu tutumun bir pazarlama aracı olarak kullanılması durumunda sosyal medyada bir hareket oluşturabilir, hastaları ve tıbbi personeli çekmek için kullanılabilir.
Sosyal medya uygulamaları, kriz zamanlarında da insanları dakika dakika bilgilendirmek için yoğun olarak kullanılmaktadır. Hastaneler ve diğer sağlık kuruluşları da sosyal medya ile operasyon durumu, hastane kapasitesi ve acil servis erişimi konusunda güncellemeler yapabilir. Aktif ve verimli kullanılan sosyal medya uygulamaları, Sağlık Bakanlığı, sağlık örgütleri gibi kuruluşların paylaştığı bilgileri hızlı bir şekilde iletmeleri ve haber kaynakları ile iletişim kurulmasına imkân tanır.
Adana’da online mecralarda sağlık kuruluşlarına sosyal medya yönetimi hizmeti veren Ajans Bilge, alanında deneyimli ve profesyonel ekibi ile sizlere hızlı ve etkili bir hizmet sunmaktadır. Sizler de sağlık sektöründe yer alıyorsanız hedef kitlenize etkili ve hızlı bir şekilde ulaşmak için Ajans Bilge’ye ulaşıp sosyal medya yönetimi hizmeti alabilirsiniz.
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için internet sitemizde çerezler kullanılmakta ve kişisel verileriniz işlenmektedir. Detaylı bilgi almak ve kişisel verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenmek için Kişisel Verilerin İşlenmesi Politikamız’ı inceleyin.