Google, Türkiye'deki işletmelerin daha dayanıklı hale gelmesi için esnaf ve KOBİ'lere 12 milyon dolarlık finansman sundu.
Google, Türk paydaşları ile birlikte hayata geçireceği ‘Dijital Dönüşümle Fark Yaratan Esnaflar’ programını hayata geçirdi. Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Federasyonu (TESK) işbirliği, Ticaret Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi desteğiyle hayata geçirilecek program nedeniyle Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan'ın katılımıyla çevrim içi toplantı düzenlendi. Toplantıda konuşan Google Yükselen Pazarlar Başkan Yardımcısı Meir Brand, pandemi sırasında internetin hayati bir önemi olduğunu belirterek, insanların böylece sağlıkla ilgili gerçeklere ulaşıp, eğitimlerine devam edebildiğini vurguladı.
Hükümetlerin de interneti kullanarak online hizmetlerini vatandaşlarına ulaştırdığını, sağlık yönünden izleme yaptığını dile getiren Brand, dünya genelinde teknoloji kullanımı ile 5 ayda 5 yıllık bir ilerleme kaydedildiğini belirtti. Bu durumun Türkiye'de de aynı olduğunun altını çizen Brand, “Tüm perakende içerisinde online perakendeciliğin payı yüzde 5'ten yüzde 10'a yükseldi. Bu süreçte 1,5 milyon işletmenin yeni dijital beceriler kazanarak ve işlerini dijitale taşıyacağını öngörüyoruz." dedi.
İşletmelerin dijital dönüşüm için finansmana ihtiyaç duyduğunu anlatan Brand, "Google olarak 12 milyon dolarlık finans paketi sunarak büyük bir fırsat sağlıyoruz. Dijital beceriler, online araçlar ve ortaklık ile ekonomik toparlanma hızlanacak. Böylece, Türkiye'deki işletmelerin dayanıklı hale gelmesini arzuluyoruz. Bu nedenle de onlara 360 derecelik bir program sunuyoruz.” diye konuştu.
Dijitalleşmeyi uzun vadeli bir ortaklıkla mümkün kılacaklarına vurgu yapan Brand, “Türkiye'ye yatırımlarımız sürecek. Geçtiğimiz yıl çok bir yıldı ama gelecek yılı olumlu görüyorum. Tünelin sonundaki ışığı görmeye başladığımızı düşünüyorum. Türkiye'nin salgın döneminde çevrim içi platformlarda yaptıklarına ve çevrim içi dünyaya baktığımızda kriz sonrasında güçlü çıkacağını ifade edebiliriz.” dedi.
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken ise salgın boyunca esnaf ve sanatkarların işlerinin durma noktasına geldiğini, bu dönemde dijitalleşmenin öne çıktığını anlattı. Dijitalleşmenin pandemi koşullarında esnaf ve sanatkâra katkılar sağladığını belirten Palandöken, düzenlenen proje ile restoran ve kafe işletmecisi esnafın dijital pazarlama eğitimi alacağını dile getirdi. Projenin esnafın teknoloji kullanma becerisine katkı sağlayacağının altını çizen Palandöken, “Proje ile esnafa çevrimiçi satış yapabilmeleri için bilgi verilecek. Proje, salgından en çok etkilenen 20 ilde yürütülecek." dedi.
Google Türkiye Direktörü Mehmet Keteloğlu da Google olarak 2006 yılından bu yana Türkiye’nin dijital dönüşüm sürecine çok yönlü katkılar yaptıklarını vurguladı.
Türkiye'de gelişimine katkı sundukları dijital ekosistemin 1,4 milyon kişilik istihdam sağladığının altını çizen Mehmet Keteloğlu, "Google’un desteklediği dijital ekonominin milli gelir içerisindeki payı yüzde 4'ü aşarak nominal bazda 150 milyar TL'ye ulaştı. Bu payın 2023'te milli gelirin yüzde 4,7'sine ulaşacağını öngörüyoruz. Türkiye’ye olan inancımız büyük." yorumunda bulundu.
Pandemi döneminde esnafa ve kamu kurumlarına yönelik 4 ana bileşenden yaklaşık 12 milyon dolar değerinde bir Kovid-19 destek paketi oluşturduklarının altını çizen Keteloğlu, “Bu dört bileşen; KOBİ'lere sağlayacağımız özel kredi desteği; TESK aracılığıyla kafelere, restoranlara ve çalışanlarına yönelik yapılacak bağış; dijital eğitim ve araçlar sunacağımız Google Dijital Türkiye Platformu ile kamu kurum ve kuruluşları ile KOBİ'lere sağladığımız reklam hibeleri olacaktır." diye konuştu.
Keteloğlu, programla bir yandan esnafı her yönden desteklerken diğer yandan yeni finansman kaynakları ile sıkıntılı dönemde onların yanında olmayı hedeflediklerinin altını çizdi.
Google tarafından programın ilk ayağında TESK'e 500 bin dolarlık bağış yapılacağına vurgu yapan Keteloğlu, "Bu bağış ile pandemiden olumsuz etkilenen kafe ve restoran sahipleri ile çalışanlarının dijital becerilerini artırıp, bu tip afet, salgın ve beklenmedik durumlara karşı dirençlerini kuvvetlendirmektir." dedi.Keteloğlu, proje ile 24 ay içerisinde 20 bin restoran ve kafe sahibine ve çalışanlarına online ve offline eğitimlerle erişmeyi hedeflediklerinin belirterek, "İlk olarak online bir eğitim platformu kurularak buradan uzaktan eğitim ile sektöre özgü dijital yetkinlik eğitimleri düzenlenecek. İkinci aşamada pandemi koşulları yumuşadıktan sonra şehir ziyaretleri başlayacak. Pilot 20 şehir ziyaret edilerek, yüz yüze görüşmeler yapılacak, restoran ve kafeler de kendileri için geliştirilen dijital dönüşüm eğitim kitapçığı ile buluşacaklar." İfadelerini kullandı.
KOBİ’lere 3 milyon dolarlı kredi destek paketi sunacaklarını da anlatan Keteloğlu, "Kredi olanağını Türkiye'deki bir finans kurumu ortaklığında hayata geçireceğiz. Böylece, işini dijitale dönüştürmek isteyen işletmeler, ihtiyacı olan online araçlara ve eğitimlere tek noktadan ulaşabilecekler. Bu destekle 1,5 milyon işletme ve bireye ulaşmayı hedefliyoruz." dedi.
Google olarak Grow My Store ile işletmelere ürünlerini daha geniş tüketici kitleleriyle buluşturmak, dijital kampanyalarını daha etkin hale getirmek konusunda ücretsiz rehberlik yaptıklarının altını çizen Keteloğlu, Google Benim İşletmem ürünüyle de işletmeleri özellikle pandemi döneminde daha ulaşılabilir kıldıklarını anlattı.
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için internet sitemizde çerezler kullanılmakta ve kişisel verileriniz işlenmektedir. Detaylı bilgi almak ve kişisel verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenmek için Kişisel Verilerin İşlenmesi Politikamız’ı inceleyin.